14 Kasım 2009 Cumartesi

Trabzon Tarihi Resimleniyor Projesi - 2008


KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Öğretmenliği bölümünde öğretim görevlisi saygıdeğer hocam, Şakir Şeyhoğlu' nun bu güzel projesinden bahsetmek istiyorum. Şakir hocam bu projeyle Trabzon Tarihi' ni, kendi çizgi, renkleri, fırça vuruşları ve sağlam bir kompozisyonla büyük boyutlarda tablolarla resmediyor ve bu çalışmaları gördüğünüzde hayranlıkla karşısında duracaksınız. Çünkü tabloların 1cm de bile sanatının inceliğini görebilirsiniz. Bu projeyle hem Trabzon hem de Türkiye sanatına farklı bir boyut getireceği kesindir. Projeyle ilgili ayrıntılar için Şakir Şeyhoğlu' nun sitesinden takip edebilirsiniz. Şakir hocamın projeyle ilgili sitesindeki yazıdan ufak bir kesit alarak buraya koyuyorum;
"İnsan önce yaşadığı yeri güzelleştirmeli. İşlemeli geliştirmeli ve bir değer haline getirmeli. Bakın bazı insanlar sadece giyim kuşam almak için Paris’e İtalya’ya gidiyor. Venediksiz, Romasız tatil düşünülemiyor. O şehirlerde sıradandı bir zamanlar. Şehrin insanları, sanatçıları bir mücevher gibi işlediler yaşadıkları kenti. Kendilerini bir şekilde özel yapabilmeyi başardılar ve tüm dünyaya tanıttılar. Benim kendimce ve elimden geldiğince küçükte olsa yaşadığım kente katkıda bulunabilme gayesiyle başladığım bir proje var. Trabzon un 1461 den itibaren önemli şahsiyet ve olaylarını imkânım elverdiğince resmetmek. " (Tüm açıklama için TIKLAYIN! )

Şakir Şeyhoğlu sadece bu projeyle değil, kendi eserleriyle de ayrı bir kişiliktir. Çalışmalarını incelemenizi kesinlikle tavsiye ederim, çok beğeneceksinizdir!
Başarılar dilerim Şakir Hocam!

Bookmark and Share

2 yorum:

Butikpartim dedi ki...

Sanatçının eserlerini inceledim,çok başarılı..Teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Bence de çok başarılı..Renkleri dans ettiren sanatçı diyebilrim..

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails