29 Kasım 2009 Pazar

Domuz Gribi

Nerden çıktı bu domuz gribiyle ilgili konu, bayram bayram derseniz, bayramı gripli geçirdiğimden, biraz kötüye gidince acaba domuz gribi mi dedim? Boğazlar gitti, ses sıkıldı, salya sümük olunca :) Dedim nedir bu domuz gribinin belitileri, gündemin öncelikli konusu olunca, benim blogunda gündeminde olsun bari. Bu blogta bu konudan pek bahsetmeyeyim diye düşünüyordum. Çünkü hayli karışık ve derin bir konu. Öyle ki Başbakan ayrı diyor Sağlık Bakanı ayrı. En başımızdaki kişi, ben ve aileme aşı vurdurmam diyince bu sefer halkta biz niye vuruluyoruz? Aşı olalım mı olmayalım mı? Geçenlerde kardeşim elinde domuz gribi aşısı için izin kağıdıyla geldi, domuz gribinin zararları kadar aşınında yan etkisi var. Türkiye' ye gelen aşının diğer ülkedeki aşılardan niye farklı? Farklı olduğunu biliyoruz da neden aldık? Hangisi zararlı? Öyle derin bir sorun ki dünya da ' Domuz Gribi ' . Bir yıl öncesinde kuş gribi varken şimdi domuz gribi. Bu bitince hangi çeşit grip çıkacak? Bir nevi biyolojik savaş mı? Bir virüs yay, peşinden de antivirüsünü çıkart. Nasıl bir piyasa bu ilaç sektörü? Ben bile bu konuda bu kadar derin düşünmezken cevabı zor verilecek bir sürü soru sordum. Sizin de sorularınız varsa alabilirim ama cevapsız kalacaklardır. Artık okuldan kaçmak için hasta olmaya bile korkuyordur belki de öğrenciler. Okulu kıralım derken HAYATI KIRMAYALIM!
Domuz gribinin (A/H1N1) belirtileri nelerdir?
Domuz gribinin belirtileri, insanlarda görülen grip belirtilerine benzerdir. Bunlar:
Ateş,
Öksürük,
Boğaz ağrısı,
Yaygın vücut ağrısı,
Baş ağrısı,
Üşüme ve
Yorgunluk gibi belirtileri içermektedir. Bazı vakalarda kusma ve ishal de görülebilmektedir.

Domuz Gribi ve Mevsimsel Grip arasındaki farkları şu şekilde NTV sıralamış;

Domuz gribinden ölenlerin sayısı 161'e yükselmiş. Ölenlere Allah'tan rahmet, hastalığa yeni yakalanmış olanlara şifa diliyorum ve henüz domuz gribi olmayanlarda kendilerine çok dikkat etsinler. Televizyonda Sağlık Bakanlığı'nın Domuz Gribi ile ilgili bu videosunu görmüşsünüzdür belki de; görmeyenler için buraya koyuyorum. Kendinize çok dikkat edin!
Domuz gribi nedir? Belirtileri, güncel haberleri domuzgribi.net sitesinden detaylı öğrenebilirsiniz.

Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails