26 Ocak 2010 Salı

Singapur Sanat Okulu



ŞANSLI
' nın paylaştığı bir konuydu. Sanatla ilgilenen biri olarak, bu okulu yeni gördüğüme şaşırdım ama herkesin okumak isteyeceği [Mesut isyan etsen de seninde tekrar okumak isteyeceğin] bir sanat okulu. Tasarımını gördüğünüz an, orda olmak isteyeceğiniz kesin! Tıpkı benim istediğim gibi. Her ne kadar üniversiteyi bitirmiş, yüksek lisans yapıyor olsam da, imkanım olsa ya da olursa orda bulunmak isterim. Uzay yolundaki gibi ışınlanma makinesi bulunmuş olsa, kendimi ışınlardım herhalde :) Ama nerdee!!! Can çok şey istiyorda imkanlar yeterli olmuyor, herkesin için geçerli bir kanı değil mi? 

Singapur Sanat Okulu olarak başlık atmış olsam da gerçek adı Nanyang Technological University School of Art, Design and MediaProjeyi gerçekleştiren firma da CPG Corporation. 2006 yılında bu projeyi tamamlamışlar. Okul, Singapur için yeni tasarımlar geliştirme, destekleme ve  uygulama merkezi olarak stratejik bir amaçla kurulmuş. Okul hocaları özveriyle seçilmiş sanatçı, tasarımcı, animatör ve film yapımcı kişilerden oluşmaktadır. Bina bir vadinin içinde yapılmış olsa da hem ısı hemde ışıklandırma olarak herhangi bir sorun yaratmayacak şekilde tasarlanmıştır. Okulla ile ilgili kısacıkta olsa araştırmalarım bu kadar. Umarım, böyle güzel okul binalarına bizde sahip oluruz. İmkanları artırdıkça bizim mimarlarımızda böyle güzel projeler bize sunalacaklardır mutlaka! Çünkü, Türk mimarisi de asla yabana atılamaz !


Doğanın içine karışmış modern görüntü de bir okul, zarif kıvrımlar ve yeşillikler...








Bookmark and Share

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Doğanın içine karışmış modern görüntü de bir okul, zarif kıvrımlar ve yeşillikler...

aynı bizim fatih eğitim....

Dijital Günlük dedi ki...

hahaha... Değerini bilememişiz :))

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım sende benim gibi hayran oldun değil mi?
İyi geceler...

Dijital Günlük dedi ki...

Senin vesilenle öğrenmiş olduk Şanslı, teşekkürler!

Adsız dedi ki...

okulun içeriğini incelemedim ama mimarisine vuruldum. sıradışı, yaratıcı ve yeşil. harika. :)
özentine aynen katılıyorum zeynep.

Mesut Şen dedi ki...

Sadece bu fotoğraflara baktığımda bile bu okulda okumaya hiçbir itirazım olmaz Zeynep. =))

Ayrıca bir okulda hocaların teorisyen ya da teoriğe bağımlı olması değil konunun ehli ve işin içinden kimseler olması çok önemli. İlk kısımdakileri yanıma sokmam, benim olduğum ortama giremezler. İkinci kısımdakileri bağrıma basarım, candır onlar.

Berra Bayka dedi ki...

vayy bee ben burada okusam okul bitmesin diye hep sınıfta kalırdım :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

süpermiş.. insan okulu uzatır orda kalmak için:D
NOT: bir de bana teletubbies lerin evlerini hatırlattı ama okulun karizmasını çizmeyeyim şimdi hahaha:P

Dijital Günlük dedi ki...

biryaşımagirdim, gözümde canlandırdım şimdi.İyi benzetme, etkilenmiş olabilirler :) haha...

Berra, sen o okulda olsan o okulun ve hocaların halini düşünemiyorum :) Ama orda olmak, seni çok mutlu edeceği kesin yani.

Mesut, nasıl bir hoca istediğinin farkındayım. Özellikle okuduğun alan uygulamaya yönelikse, teorik bilgi insanı sıkar.
Okul sitesindeki açıklamalarda, hocalar daha çok bu iş piyasasında çalışmış kişiler sanırım. Bizdeki gibi,alanını bitir sonra pedagojik formasyon al, ingilizce sınavları geç vs. gibi uğraşmadıkları kesin sanırım, direk olayın içine giriyorlar.

Bizde de herşeyin ölçüsü ingilizce sınavlar oluyor. Yaratıcılık mı ingilizce mi? :) Her ikisi de gerekli ama ağırlık noktası farklı olmalı insanları değirlendirmede. Neyse derin mevzu, görecez ilerde!

Adam, şu an okulun görünüşü sevdik + genel itibariyle alanlarda güzele benziyor. Kurulma amacından ötürü, iyi bir okul olması çok yüksek. İçinde olmadığımızdan eğitim konusunda da yorum pek yapamıyoruz :)

Berra Bayka dedi ki...

hehehe bende düşünemiorum ama onlara beni okulda bıraktıkları sürece bişi yapmazdım :)

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails