29 Ocak 2010 Cuma

Akira Kurosawa

Kurosawa' yı ilk kez üniversite 1. sınıfta Türkçe hocam bahsettiğinde öğrenmiştim. Büyük bir sinema yönetmeni olduğu ve filmlerinden bahsetmişti. Film çekimi yapmadan önce evine kapanıp, sahneyi hangi açılardan çekeceğini hesabını çizimlerle yapıyormuş yani önceden sahneyi çizip, renklendiriyormuş. Geçenlerde aklıma geldi, kimdir bu Kurosowa? Tek bildiğim hocanın anlattıkları, acaba filmlerini seyretmiş miydim?
Filmlerinin tarihlerine bakınca izleme ihtimalimin çok az olacağını düşündüm. Ayrıca film isimleri de çok tanıdık gelmedi.  Sizin önereceğiniz Kurosowa filmi var mı? Önerilerinizi bekliyorum. Bugünde Yem Kitabevini incelerken Kurosawa' nın çizimleriyle ilgili kitabı gördüm. Kitabın adı  Kurosawa Desenleri , yalnız stoklarda yok. Eğer bulabilirsem üniversite kütüphanesinden ya da sahaflardan, kitabı incelemek istiyorum.

Kurosawa  kimdir? diye soruyorsanız hala, bu siteden kısa bir alıntı yaparak burada da yayınlıyorum.

"Yönetmen, yapımcı, senarist. İmparator lakaplı Kurosawa, sinema dünyasında bir çok tekniği ilk kez kullanarak öncü olmuş, filmlerinde birden fazla kamera kullanmış, Batı dünyasını kıskandıran başyapıtlara imza atmış ve düşük bütçeli filmlerde bile dehasını ortaya koymuştur. Seven Samurai, Ran, Dreams, Rashomon, Yojimbo ve Dersu Uzala; gelmiş geçmiş en büyük yönetmenlerden biri olarak görülen rejisörün önemli filmleri arasındadır. Amerikan film endüstrisince senaryoları ve filmleri en çok taklit eden yönetmen olan Kurosawa, iki büyük dünya savaşını görmüş ve atom bombası felaketini yaşamış, gittikçe kararan bir dünyada, kendine bile yabancılaşan insan için duyarlılıkların ölmeyeceğine inanmış ve filmlerinde bu umudun ışığını yükseltmiştir"  

Kurosawa'dan
"İyi bir yönetmen, iyi bir senaryo ile başyapıtlar üretebilir; aynı senaryo ile vasat bir yönetmen, ancak sıradan bir film yapabilir. Fakat kötü bir senaryo ile çok iyi bir yönetmen bile iyi bir film yapamaz. Bir sinema özdeyişine göre , kamera ve mikrofon , yangını ve suyu birlikte geçmelidirler. gerçek bir film ancak böyle yapılabilir ve güç büyük ölçüde senaryodadır. "

Saygılarımla!
Bookmark and Share

1 yorum:

Berra Bayka dedi ki...

kitabı bulursan banana gösteriver cnm merak ettim işin içinde çizim olunca :)

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails