2 Ekim 2009 Cuma

Lâ: Sonsuzluk Hecesi

"Bir gün Sabâ Melikesi Belkıs’tan, Âdem’le Havva’nın hikâyesini anlamanın bütün bir insanlığın da hikâyesini anlamak manasına geldiğini öğrendim. İnsanın bütün halleri Âdem’de gizliydi ve bütün macera onun hikâyesinde özetlenmişti.
Bu cümleyi yıllarca içimde gezdirdim de bir türlü kalemi elime alamadım, anlatmaya kalkışamadım
Ne zaman ki, kalmaiçin değil uğrayıp geçmek için kadem bastığımız, kök attığımız değil kısa bir gölge saldığımız şu dünyada bir cennet sürgünüyle yazgılandığımı anladım ve Kelimeler Kitabı-çift isimler sahifesinde, Âdem’le Havva’nın yanına bir de Habil’le Kabil’i ekledim. O zaman anladım anlatma zamanının geldiğini.
Hikâyenin ismi düştü dilime bir gece: LÂ.
İLLÂ
, dedim.
Bir ömür boyu aradığım hece harfinin olduğunu bildim."
Nazan Bekiroğlu'nun yeni çıkan ve benim okuduğum ilk kitabı LÂ. Keşke daha önceden tanışmak kısmet olsaymış Nazan Bekiroğlu'nun kitaplarıyla. Geç bulmak ama bu güzel zevki elden tekrar kaçırmamak gerekir. Nazan Bekiroğlu'na çok teşekkür ederim,böyle güzel bir kitabı Türk Edebiyatı'na kazandırdığı için!
Lâ : Sonsuzluk Hecesi
Adem ve Havva'nın hikayesi bu kadar güzel anlatılabilirdi sanırım. Çok etkileyiciydi bir kitaptı. Olaylar, Nazan hocanın güzel kelimeleriyle sizi içine sürüklüyor, bir başka gözle bakıyorsunuz yaradılışa, Adem'e Havva'ya Habil ve Kabil'e... Yaratılışın kusursuzluğu, şeytanın isyanı ve ilk günah... Hele de Adem'in yasak elmayı yedikten sonra Allah'tan af dilemesi ve Kabil'in içini dolduran bencillik ve ilk cinayeti işleyişi çok etkileyiciydi. Adem'in af dileyişinden;
"Cennetinden düşürürken gözünden de düşürme"
"Affet diyorsam hala seninim"
"Düştüm.Düşenin dostu Allah.Tut elimden kaldır beni!"
Bu güzel kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim,kaçırılmaması gereken güzel bir eser... Edebiyat ve Yaratılış!
Kimdir Nazan Bekiroğlu? Kendi cümleleriyle kısaca;
"3 Mayıs 1957, Trabzon.
Dört yıllık üniversite hayatı hariç hep bu kentte yaşadı.
Bulut. Deniz. Yağmur.
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimini Erzurum'da aldı.
Kar. Rüzgâr. Ova.
Halide Edip'le doktor,
Nigâr Hanım'la doçent.
Şimdilerde KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde profesör.
Suyun kıyısında.
İki kız çocuğuna anne.
Görünürdeki hayatı bundan ibaret."

Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails