11 Kasım 2010 Perşembe

Krakow

Tuz madeninden sonra ikinci mekan Krakow :) Polonya' nın en eski şehirlerinden ve eski başkenti. Gerçekten çok güzel bir şehir. En çok sevindiğim nokta bulunduğum yere yakın olması ve sık sık gitme şansımın olması :) Krakow sokaklarında dolaşırken yeni şeyler görmek keşfetmek gerçekten çok güzeldi, tek kötü yanı hızlı bir gezi olmasıydı.
Fakat kılavuzumun anlatımı, sempatik tavırlarıyla daha güzel oldu desem yeridir :) Her zamanki gibi 2 gruba ayrıldık. Türkler, Romanya ve Macaristan' dan gelen erasmus öğrencileri bir grup, diğer grupta İspanyollardı  :) Otobüsten inip, ismini bilmediğim köprüden alttaki şatoya doğru yol aldık... Böylelikle Krakow gezimiş başlamış oldu.

İkinci durak şato içindeki kiliseydi. Kilisenin içinde çekim yapmak yasak, aslında çoğu kilise de yasak.
Sadece bir tanesine kaçak bir kamera çekimi yaptık, az kalsın papaza yakalanıyorduk ya , neyse :)
Bu kilisenin içinde pelerinli görevliler vardı, bir an kendimi Harry Potter filminde zannettim ya :) Ya da Neslihan' ın dediği gibi Melekler ve Şeytanlar filmi olsa gerek :)
Daha sonra çan kulesine çıktık. Hayatımda ilk kez bu kadar büyüklükte çanlar görüyordum. Sanırım 6 büyük çan gördük. Kulenin en üstündeki çanı tutup dilek tutuyorlarmış, geleneksel bir inanış... Çan kulesine tırmanırken aklımıza tabi ki 'Notre Dame'ın Kamburu' geldi :)

Çan kulesinin demirli telleri arasından Krakow manzarası ....

Kiliseden çıktıktan sonra Krakow sokaklarında dolaşmaya başladık. Bisikletle gösteri yapanlar, kemanıyla sokakta müzik festivali yaratanlar ve faytonlar...
Başka bir kilisenin yanında ilerlerken bir düğüne rastladık, katılmak çok istedik ama kılavuz bizi bırakmadı :) Daha sonra pencereden el sallarken papayı gördük :)))
Sokaklarda ilerlerken birçok yahudiye rastladık, şapkaları ve yandan sarkan lüleli saçları..

Krakow'da geldiğimiz son nokta Rynek Glowny meydanıydı.

Belki de Krakow' un en kalabalık yeri ve çevresinde kiliseler ve müzeler vardı. Heykel rolü yapan insanlar, süs eşyası satanlar ve çiçekçiler.....
Krakow' un ejderhası meşhur... Bende 2 tane ejderha çanı aldım. Çok sevimliler :)
Krakow gezisi gerçekten çok hızlıydı. Sanırım 3-4 saat gezebildik. O şehir için çok kısa bir süre. Hostel fiyatları uygunmuş. Arkadaşlarla tekrar Krakow' u gezmek ve birkaç gün kalmayı istiyoruz.Ayrıca Rzeszow' a çok yakın... Krakow' dan izlenimlerim şimdilik bu kadar, uzun süreli gezimizde eminim çok daha şeyler keşfedeceğiz ve size ejderha hikayesini tam öğrendiğim şekliyle anlatacağım :)
Başka bir diyarda görüşmek üzere....