3 Ekim 2010 Pazar

Pazar Kahvaltısı

Rzeszow'a geleli 1 hafta oldu. Hatta geçen pazar şu saatlerde Varşova havaalanındaydım. Bir hafta üzerine ilk kez bu pazar böyle kahvaltı yaptık ve ilk kez güneş gördük. Bugün hava güzel yani :) Dün bayağı bir alışveriş yapıp buzdolabımızı doldurduk. Dün somon aldık kızartalım diye ama kızartınca (buzulları da çözülünce) ortada somon kalmadı :) Yanına bir de makarna yaptık, sosta yapalım dedik ama salça diye aldığımız şeyden dilim dilim domatesler çıktı. Bir an acaba bunlardaki salça anlayışı böyle mi dedik :) Ama çoğu üründe ingilizce olmayınca lehçe olanları da nasıl aldığımız şüpheli ya :) Bol bol içecek alıyoruz, hatta ilk kez bazı meyvelerin suyunu içtik burda :) Dün akşam ki makarna ve somon sanırım uzun süre üzerine yediğimiz sağlam yemekti. Ben yedikten sonra sızdım :) Bu sabahta güzel bir kahvaltı yapalım dedik ( ilk kez) ve patetes kızarttık öncelikle. Sonra Türkiye'den getirdiğimiz kaşar (az az yiyoruz bitmesin diye) ve reçelimizi de koyduk soframıza. Dün markette siyah zeytin bulamadık ama yeşil zeytin aldık, tabi tadı bizim ordakilere pek benzemiyor. Domatesleri de dilimledik ve burdaki küçük ekmekleri de sofraya koyduk. En önemlisi güzel bir de çay yaptık, ohhh ohhh... Yetti bize bu kadar şey, daha ne olsun :) Ama birçok şeyi özlüyorum. Sıcak sıcak simitler ve poğacalar...
Burda herşeyi rahat yiyemiyoruz malum çoğu domuz yağı katkılı ve bazılarının içeriklerini bilemiyoruz. Özellikle markete gittiğimde gözüm çikolata ve cips reyonunda kalıyor :) Ya ben çikolata yemek istiyorum, cips istiyorum, pasta ve poğaca istiyorum.......... Katkısız ürünler istiyorummmmmm!!!!!!
Kahvaltdan sonra güzel bir temizlik yaptık. Yurtta oda temizliği kalanlara ait, temiz tutacaksınız odanızı diyorlar :) Bizde bugün sildik süpürdük, iyice temizledik. Üstteki fotoğraftaki yer kaldığım odanın yarısı,benim yatak ve çevresi :) Perde sistemi kötü ya, korniş olayı farklı bunlarda o yüzden perdeleri çekmiyoruz yoksa yerlerinden çıkıp aşağı gelecekler. Bizde mandallarla böyle tutturduk :) Birde kaloriferler yansa çok güzel olacak...
Bugün hava gerçekten çok güzel, gezme zamanı artık ! :)

8 yorum:

ÖZGE ŞAT dedi ki...

aa yurt odaların temizliğine kadar karışıyor mu yahu
demek ki ben olsam çoktan atılmıştım :D

Dijital Günlük dedi ki...

İstediğin kadar pis et, odana bakmıyorlar zaten. Formalite icabı söylüyorlar kayıt zamanı ama senden başkası girmiyor odaya :)ve pislik içinde yaşamak istemiyorsan temizlik şart (biz biraz titiziz) İlk geldiğim zaman okuğum kağıtta yanlış hatırlamıyorsam içki getirmekte yasak diyorlar ama arkadaşlar odayı içki mahzeni yapıyorlar bazen :)

Adsız dedi ki...

Dikkat edin kedi mamasi yemeyin, bir arkadasim oyle yapmisti Allah yardimciniz olsun

Dijital Günlük dedi ki...

O kadar da değil yavv :) Onu yapmayız zaten reyonu belli onun. Arkadaşınız nasıl yapmış öyle birşey,ilginç... Allah aç bırakmasın, sağolun.

A-H dedi ki...

:))) yurtdisinda isler boyle ne yazik ki ;) salca bulamazsiniz bir kere o sevdanizdan vazgecin, en fazla domates ezmesi bulursunuz, tabii Turk marketi falan bulabilirseniz ayri.

Ne tatli gelir memleketten uzaktayken yedigin dandik zeytinin tadi bile, burada markete ilk gittigimde Turk zeytinyagi gorunce neredeyse reyona tirmaniyordum ben :D Bir de limonu hic sevmedigim halde bir kucak limon almistim sirf Turk mali diye :D
Ama herseye ragmen guzel seyler bunlari tecrube etmek ;)

Dijital Günlük dedi ki...

Sanırım salçayı unutacağız :) Türk marketi yok buralarda, Almanya' ya geçersek sanırım istediklerimizi rahat alırız :)
Yurtdışında birçok şey bayağı bir tecrübe oluyor, dediğiniz gibi :) Yine de insanın memleketi gibisi yok ya. Burdakiler yerken bile pek tat,zevk vermiyor :)

Selcen dedi ki...

Ay canım, Allah kolaylık versin. Valla içim gitti, salça ve zeytin gönderesim geldi. Gerçekten gönderelim mi buradan birşeyler?

Dijital Günlük dedi ki...

Selcen Hanım çok teşekkür ederim ama acemiliğimizi attık burda. Bayağı araştırmadan sonra kendimize uygun yiyecekler bulduk hatta güzel güzel Türk yemekleri yapıp karnımızı iyice doyuruyoruz. Eti' ninde ürünlerini satan bir market bulduk. Allah' a şükür aç kalmadık hiç. Bayağı yiyoruz buralarda :) Tekrar teşekkür ederim :)

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails