30 Ekim 2010 Cumartesi

Muzeum Okregowy w Rzeszowski

Rzeszow' a geldim geleli ya çok idealistlikten ya da alanımdan kaynaklı müze, galeri dedim durdum. Meğer sanat galerisi pek yokmuş :) Bir hafta önce bir Türk arkadaşımızın buddysi bizi Muzeum Okregowy w Rzeszowski  ' a getirdi. Çok görkemli bir müze değil. Fotoğraf çekimine de izin vermiyorlar ama 10 ziloti verseydik çekebilirdik. Küçük bir not: Pazar günleri müzelere giriş ücretsiz. Bu yüzden pazar günleri gitmek daha mantıklı :) İlk katında karşımıza bir Rafael tablosu çıktı. Orjinal mi değil mi çok tereddütte kaldım :) Hala orjinal mi yoksa reprödüksiyon mu bilmiyorum? Çünkü görevliler ingilizce bilmiyordu. Netten tabloyu bulup hangi müzede olduğunu araştırırım diye düşündüm fakat bulamadım.Anlaşılan bir pazar tekrar yolumuz düşecek...
Müzede daha çok yağlıboya çalışmalar yer almakta ama hala bazılarının orjinal mi değil mi şüpheliyim çünkü birkaç gün önceki Lancut gezisindeki şatoda,  müzedeki birkaç çalışmaya rastladık, orjinal olma ihtimalleri yüksek :) Çok karmaşık bir durum...

Müzenin üst kımında tarih öncesi devirlere ait eşyalar ve insan iskeletleri yer almaktadır. Müzenin diğer bir kısmında da Polonya askerlerine ait armalar,belgeler, kıyafetler, fotoğraflar yer almakta fakat beğenmediğim bir şey bu kıyafetlerin bir plastik manken üzerinde de değilde kartondan yapılma mankenlerin üzerinde yer alması. Sergilenmeleri daha iyi düşünülebilirdi. Müzenin giriş katında resimler hariçinde çiniler, camdan esyalar da sergilenmektedir.


 Ayrıca eski dönemlere ait bir yemek odası (tavanı dikkat çekici) ve bir de eski bir mutfak yer almakta ve hatta bu mutfakta bitkilerle ve yemek tarifleriyle ilgili eski kitaplarda yer almaktadır.Yemek kitabı dikkat çekiciydi.. Acaba içindeki tarifler nasıl??? Bakmak mümkün değil tabi..

Müzeden çıkmakan önce içindeki sergilenen tablolalarla ilgili iki katolog aldım ama ingilizce değil lehçe :) İngilizce kaynak olmamasına üzüldüm. Ama bu müze adına en çok sevindiğim şey şu oldu; bir para makinesi var ve bu makineye 6 ziloti attığınızda müzeye özgü hazırlanmış altın renginde bir para veriyor. Öyle küçükte bir para değil ama müze adına güzel bir hatıra. Türkiye'deki müzelerde rastlamadım. Rzeszow yakınlarındaki bütün müzelerde bu uygulama var. Her müzenin kendine özgü bir parası var. Ben ilk müze paramı aldım, sıra diğer müzelerde :)

Müze parası koleksiyonuna başlıyoruz....

2 yorum:

Selcen dedi ki...

Para işi çok hoşuma gitti ya, gerçekten de ne kadar güzel bir uygulama. Bol bol paranız olsun o zaman:)

Bu arada yemek salonunun tavanı da çok hoşmuş. Uzun zaman oldu müzelere gitmeyeli.

Dijital Günlük dedi ki...

Her müzeye özgü bir para olması gerçekten güzel bir düşünce... Bakalım daha farklı müze uygulamalarına rastlar mıyım??? :)

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails