29 Nisan 2011 Cuma

David'in peşinde 'FLORANSA(FIRENZE)'

Nerde kalmıştık... Uzun zaman oldu yazmayalı ve geçen zaman zarfında gezilere devam ettik. Ama burda kaldığım yerden başlıyorum...

Nerdeyiz, Floransa'ya doğru yol almaktayız...Venedik'i özledim!
Floransa trenin penceresinden dışarıya bakarken, uzun  zamandır memleketten ayrı kalmanın özleminden midir, bana Karadeniz'i hatırlattı. Bir süre manzaraya dalıp gittik. Daha sonra Gülşen'in çantasındaki yiyecekleri masanın üstünen çıkartmasıyla, öndekilerinde ilgisi bize kaydı. Derken pembe montlu ufak bir kız bize daha çok bakar oldu. Bende Gülşen'in mandalinalarından bir tane alıp kendisine uzattım. Alıp gitti. Daha sonra tekrar yanımıza gelip, birşeyler söyledi ama malesef dilini anlamadığımızdan bir süre ufaklığa baktık. Derken önümüzdekilerden biri ingilizce ne istediği söyledi. Meğer tekrar mandalina istemeye gelmiş :) Derken ufaklığın güzel annesi yanımıza geldi. İtalyan olarak düşündüğümüz pembe montlu kız (adı Sofia)  Meksikalıymış. Sanırım Floransa'ya dair hatırlayacam güzel şeylerden ilki Sofia :) Sofia ve annesini tanımaktan çok mutlu oluyoruz.
Onlar yanımızdan ayrıldıktan sonra iskambil kağıtlarını çıkartıp, dost kazığı oynuyoruz ve yolculuğumuz bu şekilde devam ediyor.Derken tren Firenze Rifredi duruyor ve şehir merkezine geçmek için başka bir trene biniyoruz. Nihayetinde Floransa'ya varıyoruz.

Floransa diğer İtalyan şehirlerinden farklı ve tarihi bir dokuya sahip. Sanat için önemli merkezlerden biri zaten. Birkaç saat hostel arıyoruz. Ararken başka Türklere de rastlıyoruz. Nihayetinde gecelik 20 euroya üç yıldızlı bir hotel buluyoruz 'Hotel Lombardia'. Fakat otelden midir bilmem, henüz yerleşmeden her gezi grubunda olabilecek bir tartışma çıkıyor. Bu da Floransa'yı gezme motivasyonunu düşürüyor.Biraz alınganlıklar....Biraz dinlendikten sonra Floransa sokaklarını gezmeye başlıyoruz. Akşam çöktü ve peşinden de yağmur başlamasıyla malesef çok fazla Floransa'yı gezemiyoruz.

Yağmurlu olmasına rağmen gece Floransa'nın görüntüsü bir başka güzel... Fotoğraflayamıyorum sadece videoyaya çekebiliyorum şemsiye altından...
Floransa'da nereye saparsak sapalım karşımıza Duomo çıkıveriyordu...

Floransa'da ikinci günümüze başladığımızda, elimdeki haritada işaretlediğim yerleri görmek ve David heykelini bulmak için yola çıkıyoruz.Velhasıl Floransa'dan kaynaklı mıdır bilmem, gezmek bir türlü kısmet olmuyor ve otelden kaynaklı sorun nedeniyle geri dönüyoruz. Floransa'nın kaçta kaçını gezdik bilmiyorum, %20 %30... Yaklaşan Pisa treni nedeniyle, gezimizi Duomo yakınlarındaki pazarlarda sonlandırıyoruz.
David'i bulmadık ve Floransa'yı tam anlamıyla keşfedemedik. Bu nedenle aklım hala Floransa'da, hele de benim alanımla ilgili önemli bir yeri bu şekilde yarım bıraktığımdan, kitaplarda gördüklerimi öğrendiklerimi göremediğimden üzülüyorum. Belki başka bir sefere yolum Floransa'ya düşer tekrar... Bilinmez!!!
Gezemediğim Floransa'ya dair tavsiyeler;
1-İtalya içinde dolaşıyorsanız bizim gibi Floransa'ya 2 gün ayırın ve David'i bulun, selamımı da söyleyin. Floransa David başlıca bir sembol, pazarlarda onun olduğu birçok şey bulabilirsiniz.
2-Floransa'nın derisi meşhur ve çok güzel şeyler var. Maddi durum iyiyse  güzel bir deri çanta ya cüzdan alabilirsiniz.
3-Duomo yakınlarında uzunca bir pazar var. Derisinden süs eşyasına kadar çok güzel şeyler var. İtalya şehirlerine göre bu pazar bana daha uygun geldi. Ufak tefek Floransa ve diğer şehirleri simgeleyen anahtarlık, magnet filan alabilirsiniz.
4-Floransa'yı yürüyerek gezin. Elinize haritanızı alın, gezeceğiniz yerleri işaretleyin. Zaten birbirlerine yakın sayılırlar.
5-Gelmeden bir hostel ya da hotel ayarlayın mutlaka. Yoksa gününüzü kalacak yer arayarak heba etmeyin. Bizim hatalarımızdan biri de buydu :)
6-Floransa'ya geldiğinizde Pisa için tren biletinizi alın. Zaten yaklaşık bir saat var Floransa ve Pisa arası. Floransa'ya gelmişken Pisa'yı görmeden gitmeyin.
7-Yanınıza bir şemsiye alın, yağmur yağma ihtimali yüksek :))