24 Aralık 2010 Cuma

İtalya' ya doğru yol alırken ilk durak 'KATOWİCE'

Erasmus programı demek birçok öğrenci için Avrupa kapılarının açılıp, shengen vizenizle Avrupa' daki birçok şehire ucuza gidebilmek  demektir :) Durum böyle olunca bizde bir grup arkadaşlarla bir gezi düşündük. İlk planımız İtalya (Milano, Venedik, Floransa,Pisa, Roma) > İspanya (Barcelona)>Fransa (Paris), 3 ülke 7şehir :) Ama ne kadar yorucu olacağını düşününce ilk olarak bir hafta İtalya gezisi yapmaya karar verdik. Avrupa' nın birçok yerine çok uyguna uçuşlar bulmak mümkün. Genelde gezi için baktığımız iki uçak firması var; Wizzair ve Ryanair.
Wizzair'den 29 Kasım 2010 tarihine 7 uçak bileti aldık :) Geri dönüş içinde 7 uçak bileti alınca, bilgisayar başında kendimi seyahat acentelerindeki görevliler gibi hissettim :) Uçak biletlerini ne kadara aldık, kişi başı gidiş dönüş 85 TL . Çok çok daha erken alındığında çok uygun uçuşlar bulmak kolay. İtalya için Katowice havalanından  Milan-Bergamo havalanına, dönüş içinde Roma-Fuimuci havalanından Poznan havalanına inmek. İtalya için belirlediğimiz zaman dilimi 29 Kasım sabahı Milano'da olmak ve 5 Aralık akşamı Roma' dan Polonya' ya dönmekti. Rotamız ilk olarak Milano(1gün)> Venedik (2gün) > Floransa (1 buçuk gün)> Pisa (yarım gün)>Roma (2gün).
Uçuş saatimiz sabahın 6:00 olduğundan bir gün önceden Katowice gidip geceyi havalanında geçirmeyi planladık. Hatta 28 Kasım' da bu bahaneyle Katowice  de turlarız dedik. Ta ki gitme vakti yaklaştı bir sabah uyanıp dışarıdan baktığımızda ne görelim 'KAR' :) Çok fazla etkilemeyeceğini düşüp Katowice için tren biletlerimizi erken aldık. 28 Aralık sabahı 7 Türk 1 Kazak yola çıktık. Rzeszow'dan trene bindik ve 4 saat sonra Katowice vardık.
 Tren istasyonun dışarı çıktık ki burası Rzeszow' dan daha soğuk ve giydiklerimiz bu soğuğa yeterli değilmiş.
Kar demeden Katowice sokaklarında dolaşmaya başlarken ilk kurbanımızı verdik, Zümrüt merdivenlerden kaydı.Bu rağmen gene devam ettik. Açıkcası yoğunluktan Katowice adına çok inceleme yapmamıştım.

Sadece aklımda kalan Katowice' in ilginç bir stadyuma sahip olmasıydı.Bulamadık. Bir iki saat geçtikten sonra bir parka girdik. Bu soğuk günlerde iki kız çocuğunun sesi parkı inletiyordu denilebilir hele küçük olanının :)

Parka ilginç olan ağaçta asılı bir heykel (Döndükten sonra aklıma gelip bu heykel adına bir araştırma yapmadım açıkcası,yoğunluktan...)
Parktan ayrıldıktan sonra bir süre daha yürümeye devam ettik lakin artık soğuğu fazlasıyla hissetmeye başlamıştık. Isınmak adına hemde birşeyler atıştırmak için MC Donalds' a girdik. Havalanına gitmek için çok erkendi. Mc Donalds'ta bir grup Türk erasmus öğrencisiyle karşılaştık. Onlarda Roma'ya gidiyormuş.
Seçtiğimiz menüden pek keyif alamasakta MC Donalds'taki klimalar yeterince üşümemize sebep oldu. Kalkıp yürürsek biraz daha ısınabileceğimizi düşündük. Dışarı çıkıp ilerlemeye başladığımızda artık dişlerimin titremeye başlamıştı ve korktuğum şey üşüttüm ve böbreklerimin olduğu bölüme ağrılar saplanmaya başlamıştı. Hal böyle olunca ısınmak için bir Costa adlı cafeye girdik. Sıcak çikolatası popüler, herkes kendine birer sıcak çikolata aldı ve bende biraz daha iyi hissetmeye başlamıştım kendimi :)
Olur ya yolunuz düşerse Katowice, Costa Cafe'den bir sıcak çikolata için! İyi gelir :)
Costa Cafe'den çıktıktan sonra havalanına gidecek otobüse bindik.Giderken üstte de bahsettiğim ilginç stadyumu gördük. Gece görüntüsü bir başka :)
Bir saat sonra havalanına vardık. Çantalarımızı sırtlarımızdan indirip banklara yayıldık ve artık sabahın olmasını bekledik. Bende kendimi biraz daha iyi hissediyordum yoksa bir an Rzeszow' a geri dönmeyi bile düşündüm, bu ağrıyla nasıl bir yolculuk yapabilirdim ki? Neyse ki birkaç saat sonra iyice kendime geldim.
Anladım ki biz Türkiye' de böyle bir kış yaşamadık ve buna karşı tedbirli değilmişiz. Belki de Polonya'dan İtalya' ya gitmek için iyi bir zaman değildi. Saat 4:00 de check-in işlemlerini hallettikten sonra uçuşu beklemeye başladık. Saat 6:00' da uçak içinde olmamıza rağmen uçamıyorduk çünkü dışarda çok şiddetli bir tipi vardı. Uçak 1 buçuk saat rotar yaptı.Saat 7:30' da uçağımız kalktı... Hoşçakal Katowice !!!