16 Şubat 2010 Salı

'Corel Draw' ım

Corel Draw ilk göz ağrımdı, sanki bir sevgiliden bahsedermiş gibi. İlk kullandığım çizim programıydı. [İlk kullandığım Corel Draw sürümü 10 ya da 11. olması gerek] Üniversite 2. sınıfta bölümlere ayrılıp, grafik tasarımı seçtiğimden beri kullandığım vektörel çizim programlarının en başıydı. Sanırım 5 yıllık bir Corel Draw kullanıcısıyım ama nerdeyse 3-4 aydır yüzünü gördüğüm yok. Yerini Photoshop' a bıraktı.

Geçenlerde bir çizim için Corel Draw' ı açtım, Aman Allahım! programı unutmuş gibiydim. Kafamda tümüyle Photoshop mantığı oturunca  kısayolları bile yanlışlıkla PS' deki gibi kullanıyordum, neden olmuyor diyordum ki durum belli Photoshop, Corel Draw bilgilerimin bir kısmını silip, yerine kendisininkileri oturtmuş :) İşin duygusal yanı bir yana, Corel Draw çizim programları içinde en rahat arayüze sahip olan programlardan. Kullanılması öğrenilmesi bir Photoshop gibi değildir. Çok zorlamayacaktır. Rahattır ve İllustrator' e benzemez.

Corel' den daha geriye gidersek bu alemin kral programı Freehand idi. Malesef Adobe firmasının Macromedia' yı  satın alması üzerine Freehand programınında gelişimi durdu. Çünkü Abdobe firmasında onun rakibi başka bir program söz konusuydu 'Illustrator' . Freehand çok mu çok az kullandım, şöyle yüzünü açıp kapamışımdır ama Corel öyle değil. Grafik tasarım işlerimizde yattık kalktık Corel Draw kullandık. Hatta Photoshop' ta yapacağımız işlemleri de onda yapmaya çalıştık. Corel Draw kendini sevdiren bir program. Photoshop sizi ürkütebilir belki öğrenmede ama corel çok farklıdır.

Aklıma corelle ilgili yazdığın bir kaç dersim geldi. Hatta bir tanesini gece sabah sularına doğru yazmışım, elmayı resmen domates yapmışım. Uyku modundaydım sanırım. Şimdilerde bakıyorumda çok güldüm kendime :) Artık Corel Draw' la ilgili bir iki yıldır ders yazmıyorum. Ders isteyen var mı? :)

Ders demişken aklıma bir Corel Draw kitabı anısı geldi. Bir gün iş yaptğım bir bilişim firması diyeyim, ofislerinde Corel Draw X3 (Osman Gürkan) kitabına rastladım. Karıştırdım ve içindeki dersler bana tanıdık geldi, evet tanıdıktı çünkü Sanalkurs ücretsiz ders sitesinden tanıdığım bazı arkadaşlarımın anlatımlarında yer verilmiş, hatta benim kartvizit dersimden bile esinlenme vardı. Yani kısaca netteki dersleri kullanarak yazar kitap çıkartmış. Kitap çıkartarakta resmen başkalarının emeğinin üstüne oturmuş .

Kitaptan bir sayfa. Bu sayfa da yer alan çalışmanın arkadaş tarafından yapılan halini bu linkten bakabilirsiniz. Kitabın basım tarihi ve arkadaşın siteye yazıyı ekleme tarihine bakınca durum ortaya çıkıyor. Arkadaşın logo çalışmasınıda sadece tek bir nesnenin şeklini değiştirip, dersi yazıp kitaba koymuş. İşin garibi, yazarın diğer kitaplarına olan güvenimde söndü. Sanal alemde paylaşımın kötü yanları. Siz ücretsiz ders hazırlarsınız, başkalarını bunu çalar, alıntı ya da kaynakta göstermezler. Sanal alemde bu tarz işlere örnek çoktur.

Corel sen nelere kadirsin :) Çok zamandır(son yıllardır) tümüyle 'Photoshop' tayım. İllüstrasyon çizimlerimin hepsini onda yapıyorum. Ama arasıra vektörel çizim yapmayı ve Corel Draw'ı özlüyorum bazen de Corel Painter' ı  :)

" A5 boyutunda bir grafik tablet ve Photoshop" hayatımın anlamı bu ikili oldu artık. İş yaparken de bu işten zevk almak lazım. Bu iki şey size bu zevki veriyor, özgürsünüz! Tıpkı kalem kullanır gibi çiziminizi yapıyorsunuz. Bazen çizmekten kolum ağırıyor bazen de sabahlıyorum ama bir işi severek yapıyorsanız bunu hissetmezsiniz, canınız çok mu çok az acır. 

 Çizmek ve boyamak aşkımın sönmemesi dileğiyle! 
I love  'ART'
Bookmark and Share

5 yorum:

Sohbet Hocası dedi ki...

benim hala aklıma zeynep denince corel, coreli actıgımda zeynep geliyor..sizin bu büyük aşkınız bitmez zeynebim, bak corel tam 14 şubat sularında hatırlattı kendini, ee gerisini sen düşün, photoshopta kimmiş (sevmezgillerdenmişim gibi oldu ama napam :)) ikiside kendi alanında uzmanlar sen ikisinde de iyisin ama corel senle özdeşleşmiş, zeynep seymen degil zeynep corel draw olmuşsunuz, Allah ayırmasın :D

Dijital Günlük dedi ki...

Zaten kolay kolay ayrılamayız. Hayat boyu çizim modu :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

şu coreli bi ben sevemedim yaa :)) bişi yapıcagım zaman hep PS ye gidio elim :)

Dijital Günlük dedi ki...

Çizime ilk başladığın programa göre değişebilir :)

Adsız dedi ki...

ilk göz ağrı bi başkadır

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi bölümde yer alan seçeneklerden birine sahip değilseniz,ilk kez bir bloga yorum yazacaksanız;
Ad/URL seçip, adınızı ve facebook, twitter, blog ya da site adresini url kısmına yazıp, yorumunuzu gönderebilirsiniz. Ya da anonimi seçip,isim belirtmeden de düşüncenizi belirtebilirsiniz.
Şimdiden YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM!

Related Posts with Thumbnails